donderdag 14 mei 2009

God stond aan de bar en dronk een biertje ...



Ik kreeg een naam

God stond aan de bar en dronk een biertje
een lachje vol onzekerheid, om wat niet was
maar wel kon zijn, de deur stond op een kiertje
vroeger keek hij door me heen, als door een glas

half vol, half leeg, een slok om af te wegen
toch maar weer de duisternis, wat men er ook
beoogt, men komt vooral zichzelf daar tegen
behoeftig, in nevelen van tabaksrook

toen stond hij daar, doelbewust en pal voor mij
bestemming telde nog niet mee, ik vond
als meestal niets om mij aan vast te houden
ook geen belang, het was te laat en snel voorbij

tot dat hij zei dat ik voorheen nooit echt bestond 
ik kreeg een naam, een zin die zich ontvouwde.


© bert deben
Antwerpen, donderdag 14 mei 2009, voor Ruud. 
 


24 opmerkingen:

  1. Roken in de bar gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Ron, tanx !

    @ zelfstandige : we zoeken het duidelijk in andere uitgaansgelegenheden ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag gedacht mij een beeld te snijden...of een tekening....maar wat zou het worden? Het enige dat overbleef was liefde en jezelf om vast te houden.

    Annet x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf die god gedichten van je bijzonder vinden. Hier zie ik wel drie keer een god.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. (een) zin die zich ontvouwde.
    da's fraai.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gefeliciteerd met je geboorte, met terugwerkende kracht natuurlijk.! heel mooi gedicht .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kende hem nog:)
    Onthou veel en ik onthou niks:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel eenvoudig mooi,niet om gelijk te krijgen,doch rust te kennen, door het kiertje bij ochtendgloren. Dank om het prachtige gedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig gedicht om te lezen Bert ! Uniek !
    Proficiat 🍀😘❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is mijn god in diepst van mijn gedachten
    En zit in 't binnenste van mijn ziel ten troon...

    naar W. Kloos 1894

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Bert! En dan al 15 jaar bij elkaar.....!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Bert , alleen de zin al, God stond aan de bar en dronk een biertje . Fantastisch !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi. En ik zie hem daar zo staan, jouw God. Geniet van mekaar op deze bijzondere dag ! 💖

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een God van liefde ✍️👌

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ontroerend en mooi geschreven. Proficiat Bert, draag zorg voor elkaar en doe zo verder ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik herinner me deze nog wel❤️

    Assyke

    BeantwoordenVerwijderen