maandag 30 maart 2020

Doolhof van verlangen

 Illustratie: Labyrinth - Mark Mayers

Doolhof van verlangen

Een dwaler ben ik al die tijd geweest
verloren in een doolhof van verlangen
van alles los en toch ook heel verhangen
in grenzeloze liefde onbedeesd

lichtzinnig maar oprecht en vrij van geest
al zat ik in die vrijheid ook gevangen
verloren in een doolhof van verlangen
een dwaler ben ik al die tijd geweest

in duisternis en nergens voor bevreesd
behalve dan voor mijn gedachtegangen
en voor geluk waarschijnlijk nog het meest  
een dwaler ben ik al die tijd geweest
verloren in een doolhof van verlangen.


© bert deben
Vluchtoord Vogelwaarde, zaterdag 28 maart 2020. 


7 opmerkingen:

  1. Verdwalen in deze doolhof is helemaal niets mis mee daar jij er bewust mee bezig ben en er is meer voordeel dan nadeel. Heel goed geschreven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Bert,
    een beetje ‘eng’ vind ik deze ‘doolhof’... mag dat?
    Voel je vrij, Bert, in wie of wat je bent vandaag! Je bent goed zoals je bent... en een pak meer dan enkel ‘een verlangen’-met een doolhof-hoofd... Je bent een zonnetje voor zovelen! Wees dat ook diep vanbinnen voor jezelf!!
    Dikke knuffel,
    Lieva

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Alles laat zich tenslotte als volgt samenvatten: stellen we voor een moment de hypothese dat de orde der dingen een fatale en raadselachtige vooringenomenheid kent." - Jean Baudrillard, De Fatale Strategieën (laatste pagina)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verdwalen in een doolhof .. kan iedereen overkomen
    Het verlangen zo groot dat je het noorden kwijt geraakt !
    Prachtig geschreven Bert ❤️
    Geniet elke keer van uw schrijven 💪

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De uitweg uit het doolhof zit in een andere dimensie! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Bert, het raakt mij wanneer ik dit lees. Zo mooi geschreven. ✍️📙✨

    BeantwoordenVerwijderen