dinsdag 30 augustus 2011

De zon is eindelijk terecht !




 
Ik heb wat wolken afgedaan
opgeplooid en weggelegd
en dan de zon weer schijnend aan
de blauwe hemel vastgehecht

want het is zomer zogezegd
en zo eenvoudig moet dat gaan
de zon is eindelijk terecht
en geeft weer glans aan het bestaan

zo kleur ik soms in mijn gedichten
het grijze graag een beetje bij
en schilder ik wel eens een lach
op minder vrolijke gezichten

het leven gaat te kil voorbij
het dus wat warmer maken mag.


© bert deben
Deulin (Hotton), 15-17 augustus 2008, voor Lisa.
.

21 opmerkingen:

  1. Hou vast die kwast Bert, hoop die zon vrijdag te zien aan de rivier de Styx!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het zijn de kleedjes
    niet de zon....


    *~*WOLKEN ZIJN DE JURKEN VAN DE ZON*~*

    Wolken zijn de jurken
    van de zon
    Ze zijn van tule, zijde of
    van grauw katoen
    ze wil haar schijnen bedekken
    ze schaamt zich erom

    Soms trekt ze alles
    uit
    De mensen blij, ze zingen
    zacht of fluiten als lustige vogels
    Haar kaken rood
    iedereen bloot

    Verbrand door de zon
    Op het naakte balkon

    annet ©

    Deze heb ik net van m'n Hyves geplukt..

    Ach Bert en wij toch de zonnetjes in huis;)

    Prettig sonnet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat had je dit jaar ook mogen doen :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De warmte van een winterse Breitner?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb steeds de hoop gehad dat iemand hem zou vinden en hem niet voor zichzelf wilde houden
    dank je....behaaglijk warm ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, kom hier ook eens wat wolken wegpoetsen...;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier schijnt de zon ondertussen volop, dus toch wel een bewijs dat het werkt ... :-)
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Bert. Zo'n schildering daar moet je zuinig op zijn. Zeker als er grijze wolken hangen is het prettig af en toe naar die lach te kijken en vooral hem ook te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dit gedicht tovert een glimlach op mijn gezicht ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. catherine de roo1 mei 2012 om 19:57

    Mooi! Jij neemt 'a poem a day' wel heel letterlijk hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. knap gedicht, en die zon die mag je daar heel lang vasthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. altijd fijn zon, wat warmte en een glimlach...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi Bert, we kunnen het gebruiken! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 'k was die van mij vergeten
    ga het kopiëren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb je die zon nu goed vast gezet, Bert. Wil hem niet zo lang meer missen.

    BeantwoordenVerwijderen