zaterdag 25 mei 2002

Aids Memorial Day, zat. 25 mei 2002, Handelsbeurs, Antwerpen

.

Tijdens de plechtigheid voor Aids Memorial Day mocht ik zaterdag 25 mei 2002 een poëzievoordracht geven in de Handelsbeurs te Antwerpen. Ik koos voor een aantal gedichten over HIV en aids, liefde, hoop, een nieuwe lente en afscheid nemen. Het was (ik schrijf dit nu in 2020) veruit de meest gewaardeerde voordracht die ik ooit mocht geven, met vanuit het publiek hartverwarmende reacties tijdens en na de lezing. 

De gedichten die ik bracht
(wie ze wil lezen kan dit door op de titels te klikken):

Hoe ernstig wordt de liefde
Ik ben een kikker die gekust wil worden
Ik voel in mij september weer
Winter
Regenboog
Opeens werd het weer lente
Als jij straks sterft
Ik zie je graag
Op een avond …


Enkele foto’s en een korte bespreking van de plechtigheid in Sensor (tijdschrift van sensoa): 

(Voor wie zich zou afvragen waarom mijn arm in een mitella zat: ik had een 
dubbele elleboogbreuk vanwege een ongeval met de fiets kort voordien)


3 opmerkingen:

  1. Prachtige gedichten, met een mooie recentie. Fijne herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat jij dit nog eens terug in de kijker plaats en jouw bijdrage was zeer mooi ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Bert het terug te laten lezen .. zo intens mooi !
    Zeker op zo een speciale dag !!
    Ik sta nog altijd verbaasd van u. !
    👏👏☘️☘️😘

    BeantwoordenVerwijderen