maandag 18 april 2011

Een porseleinhoen te Roermond ...

.
 

Een porseleinhoen te Roermond
die steeds wel wat te klagen vond
en bang voor binding was en breuken
zat bij de buurvrouw in de keuken

ze liep – sprak zij – nog net te Delft
een blauwtje bij een jonge haan
die haar al bij de eerste helft
van de vogeltjesdans had laten staan

de buurvrouw antwoordde bizonder fijn:
“Nou, U lijkt mij wel
een heel erg breekbaar vrouwtje,
niet enkel bent U, zegt uw naam, van porselein
maar bovendien:
U liep ook nog een Delfts blauwtje !”


© bert deben
Friesland, 06 september 2004.

(Porseleinhoen tringa-paintings.nl)

 

15 opmerkingen:

  1. Bert, ik heb je blog van porseleindhoen met gedicht gelinkt naar mijn blog LAPAM. Alvast een Paasgroet ook van mijn vorige alias Zwollywood!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk scharrelhoenerig paasvers verske !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en hoe het ook in delft kan zijn
    alhier plakt het van vogellijm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, net als je vers ben ik in Roermond geboren. Maar wat een leuk en aardig vers...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om nog eens te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. deze kom ik vaak lezen
    dan is er steeds een glimlach...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk ludiek ✍️👌

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig gedicht ! Met de glimlach en pret gelezen !
    Groetjes ❤️😘🍀

    BeantwoordenVerwijderen