dinsdag 23 juni 1998

Soms mag het ophouden van mij

..


Zelfportret


Ik ben wie ik ben en meer ook niet
soms keizerlijk, soms onderdaan
soms vol talent, soms onbekwaam
ik ben mijn glimlach en verdriet

ik ben wat men niet altijd ziet
een speeltje in een grabbelton
maar ook de ondergaande zon
zowel subtiel als expliciet

ik ben het water in de wijn
de kruiden en het zout der zee
soms ongelukkig, dan weer blij
en even zuiver als onrein

soms leef ik graag en met je mee
soms mag het ophouden van mij.


© bert deben
Turnhout, 23 juni 1998.

 .

15 opmerkingen:

  1. Subliem!

    Staande ovatie van mij....

    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi Bert, jij kan zo goed verwoorden hoe ik me soms voel , prachtig Rita D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. alsof alles is gezegd en gebeurt, zo stel je het in je eindzin, , no passeran zou ik zeggen, er is nog zoveel ontzettends mooi op deze wereldbol
    knap gedicht hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees het opnieuw, maar als voor het eest; je bent compleet en hou nog even niet op, alsjeblieft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is ondertussen al 16 jaar geleden geschreven (in een niet zo prettige periode in mijn leven) en ik ben er nog steeds, ik hou het dus zeker nog wel wat langer vol ... ;-)

      Verwijderen
    2. gelukkig maar ~ het is subliem verwoord...

      Verwijderen