maandag 16 augustus 2010

Een woud van mij alleen


Afbeelding: bewerkte versie van 'The Green Man' van Toni Cogdell                                           


Woud 
 .
Het lijf heeft zich met groen bedekt
er groeit een boom, er staat een struik
er vloeit een beek over je buik
waar ik de bron van heb ontdekt
 
ik rust mijn hoofd op borstkasgras
en leg mijn arm zoals een brug
tot bijna onderaan jouw rug
een plek waar ik voorheen al was
 
er schijnt een zon over de dag
die zacht belicht waar ik wil zijn
ik loop er vingertoppend heen
en vraag je zwijgend of het mag
 
je wordt een woud van mij alleen
waarin ik helemaal verdwijn.
 
   
© bert deben  
Kloosterzande / Vogelwaarde, maandag 16 augustus 2010, voor Ruud.

 
.

19 opmerkingen:

  1. Als je de weg terug dan nog maar weet :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als een liaan verslingerd aan

    wat heerlijk oerig verliefd

    (als een baviaan
    met een banaan)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Johan : ik heb een spoor van kruimels achtergelaten!

    @ Annet : :-)
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi en lief gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi, lief, ja, en ook een tikkeltje stout, net goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja, ik dacht al, die ken ik toch? de datum doet vermoeden dat dat klopt (vk-blog?) maar herlezen is ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ lebonton: het stond inderdaad destijds al op het VK-blog en hier al sinds juli, maar ik vond er nu het juiste (prachtige) plaatje bij om het nog een keer extra aan te kleden en voor te stellen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooowh wat mooi.....

    En dito afbeelding...

    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha ik zie mijn eerdere
    reactie...ik lees dit als
    nieuw...
    opnieuw uitgelopen....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi deze, met groen bedekte ,samensmelting.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. z'on woud wil ik ook wel...
    en een zeer mooie bewerking van 'The Green Man'

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik zou zo'n boom willen zijn , een rustgevend woud waar iemand tot rust mag komen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kan het mij nog heugen..
    Maar lees het toch als nieuw
    Voor de derde keer en zelfs graag
    een vierde keer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend gedicht Bert,maar een woud alleen is wel een heleboel,met genoegen gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik lees het nu heel anders
    weet geen woorden
    voel het op mijn manier
    prachtig is het

    BeantwoordenVerwijderen