zaterdag 18 november 1989

een bladzijde in een bloemlezing ...

.
.
Bladzijde

Mijn liefde voor jou
behoorde niet eens tot het slechtste
dat ik ooit omschreven had 

in braille,
want blind was ik
puntje per puntje
reflecteerde ik mijn eigen verlangen
warmte in de vingertoppen
tastend tot ik ontdekte  

dat het doek voor mijn ogen met
slechts 1 knoop vastgebonden zat 

en jij vervaagde weer
in het alledaagse 

straks,
zal dit gedicht nog slechts
een bladzijde
in een bloemlezing zijn.


© bert deben
Edegem, 18 november 1989, voor Jan.


Werd gepubliceerd in Literair magazine ’t Kofschip, jg 17, nr. 3  

2 opmerkingen:

  1. Liefdevol mooi. Maar weet je, geen enkel gedicht noch eender welke liefde vervaagt in het alledaagse (is mijn persoonlijke mening).
    Warme genegen vriendschapgroet en vredige woensdag verder,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ligt dubbel... maar ook het alledaagse is vaak méér dan liefde waard...

    BeantwoordenVerwijderen