dinsdag 5 november 1991

Psychiaterpoëzie

.
 

  HOERA !!!      
Ik heb weer een depressie      
de tijd is rijp voor een gedicht      
de pen in aanslag bladgericht      
sta ik gewapend voor een sessie      

terwijl een ander ze verdrinkt      
zet ik mijn zorgen om in inkt      
en dit als  DENKSTOF voor al wie      
een boodschap vindt in wat ik pen      

ik kan daarop dan rechten innen      
en wordt  ellendig welgesteld      
(want niet gelukkig maakt dus geld)      

en daarom ben ik buiten zinnen      
BLIJ dat ik weer depri ben !      

 
© bert deben      
Antwerpen, november 1991.        


 
werd gepubliceerd in Gist jg. 15 nr. 4 - 1992. 

11 opmerkingen:

  1. Pin me d'r niet op maar je pen maakt wel een pointe! Ik ga gauw depressief worden, delen we de winst, okay?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook al niet in een beste bui. Zullen we samen de ellende van ons afschrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een optimistisch gedicht
    over een depressie:)

    ♥ leuk Bert;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je schrijft het wel van je af zeg!
    ben benieuwd hoe dit zich gaat evolueren...spannende
    dichttijden gaan we tegemoet als lezer:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ hartenziel: dit is wel een oudje, een terugblik over hoe ik het toen ook positief probeerde te bekijken (al is het wel heel erg optimistisch te denken dat het geld in het laatje brengt ...) en ja, voor het dichten is het goed - blij dat de lezer daar dan een beetje in mee wil gaan ... ;-)
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wát een prachtige te weer stelling Bert <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi
    om te komen herlezen als ik wat depri ben

    BeantwoordenVerwijderen