woensdag 4 mei 2011

de Facebook sonnet

 

Facebook

 
Ik heb een facebook vol met vrienden
de meeste heb ik nooit gezien 
ze kennen mij heel soms misschien
ik ken van hen niet eens een tiende

maar dagelijks komt er iemand bij
in mijn al grote vriendenkring
men vraagt mij om bevestiging
nog schoner : ze verzoeken mij

ik gooi een blik op hun profiel
doorlicht dan hun vriendschappelijkheid
en zoek wat zij willen betekenen  
ik graaf naar 't diepste van hun ziel
 
soms neem ik wel tot 3 minuten tijd
voordat ik hen tot vriend durf rekenen.

 
Antwerpen, maandag 28 juni 2010.

geschreven op de dag dat ik ‘alsnog’ toegaf om een facebookpagina op te starten.
 

13 opmerkingen:

  1. maakt niet uit, ik ben blij met slechts vijf minuten van uwer aandacht:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kijk, dat is nu nog eens hartenzielverwarmend ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt me één keer gezien. Hoeveel minuten van je kostbare tijd heb IK je gekost?

    Ik herken overigens het mooi verwoorde dilemma van dit sonnet...

    Jouw dichten maakt dat ik wel weer iets zou willen doen. Maar waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het kost erg veel tijd en wat krijg je er voor terug, ik vraag het me dikwijls af...in die verloren tijd had ik echte vrienden kunnen zien...zoiets...mooi gedicht Bert!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ brekebeen : als mijn dichten jou warm maakt om ook zelf weer iets te willen doen, dan is onze kostbare tijd alvast goed besteed geweest. Ik wens je mooie inspiratie toe !

    @ zelfstandige : zolang we er maar niet verstrikt in raken ... ;-)

    @ annelies : ach ja, het is als zovele dingen, je moet het zelf wat in de hand houden, maar toch ook weer leuk dat je dan weer hier terecht komt daardoor !
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die uitdrukking 'vind ik leuk' brrrt - maar wat moet je - het is voorgekauwd....ik krijg nu zo'n unheimlich gevoel - gelukkig ben ik bij jou :)

    x

    oh zie je ik dacht dat ik op Facebook zat:(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit niet op Facebook maar ik vind het wel een leukje...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vrienden
    Een diep sonnet mijn beste Bert,
    Heel mooi en boordevol gevoelens
    Ik voel van binnen je bedoelens
    Terwijl ik ooit ook vrienden werd

    Ik ben dus niet te licht bevonden
    In vijf minuutjes eens besteed
    Door jou aan mij, oprecht en straight
    Waarna goedkeuring is verzonden

    Eens zag ik je bij Linda Wormhoudt
    Maar of dat ook echt kennen is
    Ik neem dat met een korrel zout

    Jij ving met mij een kleine vis
    Die toch wel van gedichten houdt
    Vooral die met betekenis



    Chiel vindt het fijn tot je vriendenkring te behoren, zeg dat maar tegen faceboek <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als er nog twijfel zou zijn over het culturele nut van FB, dan valt die met deze sonnet wel helemaal weg ... :-)

      helemaal blij met deze antwoordsonnet en dit eerbetoon - en met jouw aanwezigheid in mijn vriendenkring natuurlijk ... ;-)

      Verwijderen
  9. Terras bij vliegveld Oslo, nog altijd een blij gevoel.

    S

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een memorabel moment, het minst aangename hotel maar de leukste gesprekken en zo ontstond een mooie vriendschap ... xx

      Verwijderen