zondag 16 januari 2011

Patsy Cline

.

















 



Patsy Cline
.
Er was vannacht een western fuif
dress code verplicht, geen ondergoed
mijn boots, een jeans, een cowboyhoed
terwijl ik stro en leder snuif

mijn auto in en volle gas
cowboys ride and glide like hell !
mijn achterwerk ! het leek me wel
of Patsy Cline gestorven was

het bulkte niet echt van plezier
en ook al niet van droomfiguren
meer Elvis in zijn laatste jaren
en aan de toog slechts Hollands bier

zo’n fetish night kan heel lang duren
als je naar een klapdeur zit te staren.


© bert deben
Eindhoven/Antwerpen, zondag 30 maart 2008


Het gedicht werd genomineerd voor de Poëziewedstrijd HolebiHuis Vlaams Brabant, Leuven 2009 en gepubliceerd in de bloemlezing ‘uitgelicht’
Patsy Cline - "Crazy"
 
 

.

10 opmerkingen:

  1. Ik heb toch heel andere fetish fuiven in mijn leven gezien. Veel zwart en leer/latex :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige zangeres !! Kippenvel...

    En ook een gelukkig nieuwjaar...;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. en het werd een desillusie ;-)

      Verwijderen
    2. Overnieuw dus. Wanneer je van een desillusie zo iets moois kunt neerzetten....klasse Bert.

      Verwijderen
  4. Dat je een desillusie zo mooi kunt beschrijven,omlijst door een goed lied, prachtig.
    Je gedichten op bijbehorend blog, stuk voor stuk juweeltjes.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen