maandag 15 augustus 2011

Mijn vriend wil graag een brombeer zijn


Brombeer


Mijn vriend wil graag een brombeer zijn
die gromt van ‘godverdomme …!’
en al wat op zijn lever ligt
dat zou hij dan verbrommen.

Maar in het echt is hij heel lief
en bovendien ook heel beleefd
zodat hij slechts in stilte gromt
wat hem nooit echt geholpen heeft.

Hij kropt het op, al dat gegrom
en wat hem raakt en wat hem stoort
en al wat hem verdrietig maakt.

Soms denkt hij dan : ‘Als ik eens brom
zo luid dat elke mens het hoort
dan gooi ik al die narigheid
tenminste overboord!’

Je hoort het als zijn denken kraakt:
dit is niet heilzaam op termijn!

Mijn vriend zou graag een brombeer zijn.


© bert deben
Vogelwaarde, maandag 15 augustus 2011, voor Ruud.
.

10 opmerkingen:

  1. Te introvert is niet goed. Gooi het eruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik noem de Capricornusman een gromstommel:)

    Leuk Bert!

    Zin om dit gedichtje op te eten;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. just a kind of interior groaning I suppose

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bert,


    wat heerlijk weer eens iets van je te lezen!
    Het loopt als een tierelier en het geheel komt ook wel erg bekend voor:)) Schreef ook deze eens voor een vriendin, moet je wel weten dat haar man een bassist is, een grommpie bassist welteverstaan:

    Brombase (Voor Evelien)

    Ze had een grote beer van bruinig hout;
    dat was haar basis. Ze is ermee getrouwd.


    doei, doei liefs van tien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk gedicht. Moest lachen voor wie. Al 11 jaar geleden geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen