donderdag 12 november 2020

Recommandé

 

Recommandé

Vandaag de brief gaan halen
hij lag er al dagen, aangetekend
te wachten in postpunt City kiosk
nu ligt hij naast mij om aandacht
te vragen. Gepost te Stabroek
vier november anno dit jaar
zes euro zevenenvijftig cent
en niet eens een zegel er op
een stempel en klaar.

Recommandé heet het mooier
in het Frans. Ik zit op een bankje
thans, en inhaleer de geur van
ontbinden, het is herfst en al
wat vergaat is prachtig van kleur.  
 
De brief mag nog even
gesloten blijven, de inhoud
ken ik al een week + een dag:

Omwille van economische
redenen, ontslag.


© bert deben
Antwerpen, stadspark, donderdag 12 november 2020.

 .

.gepubliceerd in bloemlezing Po-e-zine 17 okt. 2021 

4 opmerkingen:

  1. wow Bert, het gedicht is zo mooi.. alleen de aanleiding stukken minder
    succes en goede wensen voor deze eigenaardige en lastige periode

    Menno

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een rakend gedicht. Dat je zo kunt schrijven: chapeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooo mooi!
    Weet je, eigenlijk ben ik benieuwd naar de opvolger van dit stukje poëzie... want deze woordjes smaken naar meer en maken nieuwsgierig ...
    Het klinkt zo positief dat ook het vervolg iets positiefs moét gaan zijn!
    Liefs,
    Lieva

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las elders dat je het ontslag al een plaatsje aan het geven was. Ik zie nu dat je het zelfs al een kleur hebt gegeven. Chapeau.

    BeantwoordenVerwijderen