zondag 7 augustus 2011

Ik heb vandaag een muis gemaaid




Ik heb vandaag een muis gemaaid
ze kuierde doorheen het gras
het beestje, dat best schattig was
werd schielijk door het mes gedraaid

verpulverd in het rond gezaaid
het bloed een kleine plas
waarin wat restjes van karkas
geen ene haan die er naar kraait

een beetje sneu toch, voor het beest
er bleek ook nog een nest te zijn
vol roze buikjes naar ik meen
het werd voor hen niet echt een feest

hun oogjes bol van hartenpijn
reed ik er vlug maar overheen.


© bert deben
Antwerpen, maandag 25 juli 2011

(no animals were hurt during the making of this poem)
.

20 opmerkingen:

  1. Ik hoopte nog even op een computermuis bij de aankondiging niet voor gevoelige zielen. Ik neem het je niet kwalijk en ik kon ook verder met mijn leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is de realiteit Bert...
    Zo maaide ik eens over een naaktslak
    hij krulde van de pijn...

    Liever aaien dan maaien
    Als ik denk aan het oerwoud
    zo'n oerboom met van alles erin....

    Humaan om de kleintjes dan ook maar....

    Er zou meer over geschreven moeten of mogen
    worden of gedicht...

    De realiteit steeds verbloemen is zo onecht..

    Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even woelmuis zeker.
    Trieste gebeurtenis.
    Volgende keer eerst 'voormaaien' en dan pas voor het echie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel een heel wrange interpretatie van de 'survival of the fittest'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien fijn om weten dat ik niet eens gras in mijn tuin heb en dus ook niet de dader ben (I didn't do it!), het was eigenlijk een plaagsonnetje voor de door schuldgevoelens getergde dader, wiens naam ik in het ongewisse laat ...

    Maar zoals Annette hier heel lief stelt: dat zijn nu eenmaal van die dingen die gebeuren ...
    Ik gaf het beestje met deze tenminste nog een leventje na de dood in sonnetvorm ... ;-)
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo is het, fier optreden en de kleintjes niet nodeloos laten lijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moet er om lachen, maar het is heel pijnlijk. Het lijkt een onschuldig rijm.

    Ik heb per ongeluk ooit een muis gestofzuigd, hij vloog zo in de buik, ik heb een transparante met draaiende stofzak, het was net een enge kermis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. he Zilvertje,
    alvast een even gruwelijk (grappig) verhaal dat je hier bij plaatst ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. (no animals were hurt during the making of this poem)
    snap ik....je had al gemaaid toch.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee, wat grappig m'n oude reactie terug te zien....

    Maaien, naaien, je kunt het zo gek niet bedenken of mensen doen er iets mee....

    Je muze ommaaien....

    Amaai :>)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach jee - en bij Annet ook al zoveel schade.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig was het maar een gedicht, Bert...(snif) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. spijtig genoeg voor het beestje wel gebaseerd op waar gebeurde feiten ... maar ik was enkel de verslaggever!!

      Verwijderen
  13. Bluhhhk

    Het diertje keek op. Draaide met de kop; 'n uitweg zoekend
    (zoals wezels het voorlijf tot de poten gebruiken als nek).
    Razendsnel moest 't kiezen tussen mijn aanstormende fiets
    en de autoweg ernaast. Mijn wiel draaide van hem vandaan.
    Hij (of zij, dat kon ik - al leek het lang - niet zien)
    koos verstandig voor de minst gevaarlijke kant.
    Een krak en ik durfde niet om te kijken. Het klonk fataal

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een beetje plezant huiveren en veel genieten...

    BeantwoordenVerwijderen