donderdag 31 januari 2008

Uit Losse Stenen

 
.
Uit Losse Stenen
 
Ik had voor jou, uit losse stenen
een heel klein eilandje gebouwd
niet zo heel stevig welbeschouwd
want later was het weer verdwenen

de stroom sleurt zo de dingen
een wereld van voorbij gaan in
waarna ik weer opnieuw begin
wat blijft zijn de herinneringen

soms vind ik langs de oever vrede
en toont het water oude beelden
van wat ik in de stroom vergat
en zo gedenk ik het verleden

zoals de dagen die wij deelden,
toen ik met jou een eiland had.
 

© bert deben
Foto en gedicht: Rendeux, 26 mei 2003, voor Peter.  



 










'Uit losse stenen' won de 1ste prijs ‘Poëzie aan de Zenne’ te Halle, donderdag 31 .01.2008



'Uit losse stenen' werd gepubliceerd in de gelegenheidsbundel van de wedstrijd 
werd opgenomen in mijn bundel 'Na het vrijen steek ik een gedicht op'
in 2017 werd het live gebracht, muzikaal begeleid door Caroline in't Veld en haar band tijdens Noarderwyn Live op Omrop Fryslân
in december 2017 verscheen het op de CD "In Vertrouwen" van Caroline in't Veld.


10 opmerkingen: