vrijdag 2 maart 2012

Normaal ben ik anders

.
   

Normaal ben ik anders


Hoe ben ik hier terecht gekomen
ik voel mij als een bouwpakket
dat anders werd ineen gezet
alsook foutief geadresseerd

vooral misrekend van planeet
zo droom ik soms met veel plezier
een wereld parallel van hier
waar iedereen afwijkend is

zodanig zelfs dat men dan daar
geen naam of woord kent voor ‘normaal’
gewoon omdat wij allemaal
zo veel verschillen van elkaar.


© bert deben
Antwerpen, donderdag 1 maart 2012.


for all the Beautiful People


Somewhere Over The Rainbow
by Judy Garland
 from the movie "The Wizard Of OZ"

.
2016 gepubliceerd in wijkkrant De Zurenborger 
+ feb. 2023 in magazine Dialoog van Dito vzw, vereniging voor personen met een handicap 

18 opmerkingen:

  1. ja.... heerlijk, judy Garland nog erbij... helemaal goed.!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die titel alleen al:)) is een goeie hè....

    Leve de verschillen..
    En weer lekker vlot gemusiceerd....

    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo, heel even, en dan weer niet, schaduwt een komma in de titel tussen 'ik' en 'anders'. alleen dat is al poëzie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Maar zelfs de zelfbenoemde normalen wijken altijd af van anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kunnen wij het niet omdraaien, Bert? Volgens mij bestaat 'normaal'niet maar is dat gecreëerd door bange mensen.Daar hoeven wij niet aan mee te doen.Groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk ... alles...foto, gedicht, Judy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi, ik droom met plezier met je mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow mag ik mee! Wat zou het toch fijn zijn als iedereen elkaar GEWOON accepteerd en een ieder in zijn waarde laat.... Daar droom ik ook van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Judy Carland, tragische vrouw, was niet gelukkig. Verdwijn jij zo nu en dan maar tussen de coulissen en heb veel plezier, dan heb je van beide werelden het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal goed, Bert! In Arendonk was ik nogal een buitenbeentje - ik had in Antwerpen moeten zijn (de stad, niet enkel de provincie)! ☮️♻️✌️❗️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie vindt ieder jaar plaats op 17 mei. Die datum is niet geheel toevallig gekozen. Geloof het of niet, maar homofilie werd tot 1990 door de Wereld Gezondheidsorganisatie als ziekte aangemerkt. Het zou een geestelijke aandoening zijn. Op 17 mei van dat jaar werd homofilie geschrapt van de "ziekten-lijst", en sinds 2003 wordt deze Dag daarom op die datum gevierd. Sinds 2005 is de Dag ook wereldwijd een officiëel erkende Dag.
    https://www.fijnedagvan.nl/info/internationale-dag-tegen-homofobie/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zou ook in een parallelle wereld willen leven, in een vredevolle dan. Hier op aarde zijn we allen uniek maar toch één.
    Bedankt voor Judy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, Judy ... als kind deed ze mij al dromen van een mooiere wereld, ergens over de regenboog ...

      Verwijderen