maandag 16 juni 2008

Je ruimt mijn resten op

.
 

     Je ruimt mijn resten op en gaat
     tekeer met borstel en met blik
     want overal zijn stukjes ik
     die ik voor jou hier achterlaat

     zo veeg je mij met veel geduld
     en zonder vorm van overleg
     de vloer af en met deeltjes weg
     en raak je van jezelf vervuld

     want kuisheid maakt jou goed geluimd
     ik ben een rotzooikampioen
     je ziet mij graag maar liever gaan
     zodat kan worden afgeruimd

     ik vul mezelf intussen aan
     met stof voor jou om af te doen.


     © bert deben
     Antwerpen, maandag 16 juni 2008, voor Bob.
. .
        picture: Freddy Mercury (from the videoclip 'I want to break free')
 

13 opmerkingen:

  1. Goh, die had je 4 jaar geleden op mijn verjaardag geplaatst, hoe treffend. Leuk gedicht Bert -for-ever!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja als de een zweert bij schoon en proper en de ander vindt dat veel minder belangrijk dan wordt dat opeens heel belangrijk. Veelvuldig een reden om een relatie op te breken, volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is en blijft een heel mooi gedicht evenals de songs van Queen met Freddy Mercury.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, een moment om te genieten, warmmenselijk en grappig tegelijk... Zo wil ik er nog wel heel wat opvegen met stoffer en met blik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie dat ik deze heb gemist toentertijd. Zo blijven jullie wel bezig :-).

    BeantwoordenVerwijderen