zaterdag 9 oktober 2010

Kamer 234b


                                                                                                                                foto: Ed van den Bergen

Kamer 234b


Terwijl ze met het kastje speelt
kreunt ze, licht voorovergebogen
‘natuurlijk heb ik rode ogen
van al dat staren naar dat beeld !’

ze had hem graag een klap bedeeld
ooit was zij wel zozeer bevlogen
nu leeft ze dankzij mededogen
terwijl ze zich hier dood verveelt

maar doodgaan kan soms heel lang duren
ze kijkt naar beelden op TV
het moet haar wat verstrooiing geven
een beetje meer toch dan de muren

de dokter neemt haar klachten mee
hij heeft ze op een blad geschreven.


© bert deben
(Antwerpen, dinsdag 22 juni 2010)


Dit gedicht kreeg een 'Eervolle vermelding' van de jury van
de Poëziewedstrijd Julia Tulkens, Linter, 09 oktober 2010.


16 opmerkingen:

  1. Mooi statement wordt dit. Je laat zien wie je bent en wat je kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verplaatst je lezer in de ziekenhuiskamer, en in de leegte die er heerst. Mooi, Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ martin : idd, veel meer dan het vk-blog zal dit een website zijn - ben nog wel even bezig om alles er op te zetten wat ik wil, maar toch ook al fier over hoe het er uit ziet ...

    @ Ron : tanx ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hier word ik stil van
    bijzonder mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja tekenend en heel mooi woorden gegeven aan de machteloosheid van het afhankelijk zijn; het 'ding' geworden zijn ; een aantekening op papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedicht, Bert, heel mooie foto,,,Gelukkig hoeft zij niet meer een contraprestatie te leveren, maar zou juist extra moeten worden 'verzorgd'...Meer geld, ipv minder... Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mijn spookbeeld,Bert.Kan nog even duren maar ik voel het al aankomen.Wel bijzonder mooi verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik was er even, in kamer 234b
    mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Uitstekende gedig Bert! Groetnis! Conrad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schrijnend gedicht jouw kamer 243b.
    Liefs Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Bert ‘zo is het zeker in werkelijkheid ‘ik zie het zo voor mij !
    Zo mooi geschreven Bert
    ☘️☘️🌞. Dankje 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meegemaakt ..dus heel herkenbaar .. mooi geschreven Bert , toch een traantje .!!

    BeantwoordenVerwijderen