dinsdag 14 februari 2012

Bloot


Misschien is dit dan wel het leven
naast je liggen, lezen, schrijven
denken aan het doen en even
later het dan ook bedrijven

nog nooit heb ik het zo omschreven
als jij en ik het durven zijn
of wij het in elkaar beleven
een wolf, vampier tot zelfs een zwijn

en naast jou ook mezelf nadien
dan ben ik lang de dichter niet
ook niet in woorden heel bedreven
alleen maar jij mag mij zo zien 

het kleine bundeltje verdriet
dat zich een keer durft bloot te geven.


© bert deben
Vlucht FI503, Icelandair, Schiphol (NL) – Keflavik (IJsland), zaterdag 21 november 2009, voor Ruud.
..

15 opmerkingen:

  1. dat je nog zo valentijns moet zinken als
    integere dichter hahaha

    prachtig gedicht,
    maar dat van die vampier zal wel meevallen,
    denk ik, hoop ik voor je lief:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Bert,

    Wat is dit mooi, rijk voelbaar en herkenbaar.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De eerste strofe is voor mij genoeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedicht, Bert. Mag bij de favorieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'een wolf, vampier en zelfs een zwijn

    en naast jou ook mezelf nadien'

    met veel zeggende witregel ertussen
    prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je inspiratie deed je zo te zien heel hoog in de lucht op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch kan dit best een succes worden, met een beetje gerichte reclame.
    Een bundeltje verdriet is wel erg heftig, vind ik. Moet daar ook even over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ~ ademloos ~

    een streel voor de ziel....

    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een prachtig liefdesgedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van dat soort bloot, Bert, hou ik veel.

    BeantwoordenVerwijderen