dinsdag 12 december 2000

Ik weet dat jij als kerstmis bent ...


Uit de tentoonstelling 'Poetry in the Picture'
.
 

Ik sluit de ogen voor de wereld
en zie slechts jou – een door en door
van angst verstild onzeker zijn
negerend dat je denkt aan mij

ik zoen mijn mond op niets dan leegte
het ontbreken van jouw eerlijkheid
ik streel (mijn handen koud van lang
alleen) jouw schitterend ontkennen

het slakkenhuis waarin je schuilt
met wonden van gemarmerd vlees
voorzichtig stijlvol ingericht

ik zie hoe jouw gezicht verlangt naar mij
maar weet dat jij als kerstmis bent
volmaakt onecht en vlug voorbij.


© bert deben
Antwerpen, dinsdag 12 december 2ooo 

.

17 opmerkingen:

  1. Prachtig schrijnend...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n liefde beklijft sowieso niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. rakend en ontzettend mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volmaakt onecht en vlug voorbij....
    Ik gun je zo, standvastig en stevig zo lang als het duurt.... héél lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig is dat nu het verleden. Nu kan je -met vuur-werk- echt Kerstmis vieren !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En weer denk ik: wat een eenzaamheid beschrijf je daar en hoe kan dan wat je schrijft zo mooi zijn van taal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een sidderend juweelgedicht met prachtige foto,dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  8. warm en koud tegelijk... jammerjoepie/joepiejammer...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "Maar Bredero zeid,
    het kan verkeeren.
    Hoe wankelbaar is 't wisselot!"
    Van mens tot marionet.
    Gelukkig is 't om-gekeerd
    bij enkelingen...

    BeantwoordenVerwijderen