zaterdag 19 juni 2010

Antwerp Pride

.
.
Antwerp Pride
                        ’t stad is van iedereen!
.
Het zomert weer kleur in de stad
een djembe, de klank van de kaaien
hier heb ik al zoveel maal lief gehad
ik zucht, adem diep, laat het waaien

het mag, hand in hand hier flaneren
met de fierheid van twee kathedralen
in de stad aan de stroom jou begeren
langs volle terrasjes verdwalen

toch steken wij af in de ogen
men twijfelt, verbazing, gelach
twee mannen, het blijft nog apart
ik zoen jou tot meer dan gedogen

ik ben wie ik ben en blij dat ’t hier mag
zo draag ik het stad in mijn hart !


© bert deben
Antwerpen, vrijdag 09 april – maandag 26 april 2010.

Antwerp Pride gedicht werd geschreven in opdracht van en gepubliceerd in ‘de magneet’ juni 2010,
kwartaaltijdschrift van het roze huis – Antwerpse regenboogkoepel en gepubliceerd in bundel ‘Vrijspraak’ van uitgeverij Proces-Verbaal feb.2020  

het programma voor Antwerp Pride: https://antwerppride.com/ 

20 opmerkingen:

  1. Dat woordje 'mag' is vreselijk veelzeggend, ik krijg het er koud van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig proud for pride omdat liefde het enige is dat telt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik schaar me helemaal achter je oproep!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haat is een zinloze, vaak ongefundamenteerde emotie.
    Meestal zegt het meer over degenen die de haat in zich dragen en dat als verderf over anderen uitstorten.

    'n prachtdicht en dikke kus voor jou en Ruud:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een lekkere mannen zeg!
    oeps...
    dat was zeker heel sexistisch hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi gedicht, fier, mooie foto ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtfoto
    en zeer mooi gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En het moet nog steeds gezegd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En het blijft actueel, door de tijd heen.
    Ik geniet van jouw beeld en taal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een schitterend mooi gedicht met een foto vol liefde.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend ! Geniet van jullie dag ! Mooie foto en gedicht !
    Groetjes 🍀😘❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Love is Love
    Mooie foto, geniet ervan ❤️

    BeantwoordenVerwijderen