zondag 21 november 2021

Een mooie tijd om af te sluiten

.

25 opmerkingen:

  1. door jou wordt zeker niet teveel geschreven

    eerlijk gezegd vind ik dit het somberste vers sinds je coming out:)

    ik zou je bijna een knuffel willen geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk; alles is al eens gezegd, leven en schrijven vormen een eeuwigdurende repetitie van steeds opnieuw verhaalde zaken. Maar die andere context, die nèt even andere invalshoek of die andere taal bieden vaak troost en uitzicht. Zoals dit. Een prachtig gedicht Bert!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...en dan weer opnieuw te beginnen...

    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'de poëzie gaat louter zacht te keer'

    het afromen van al die intense gevoelens
    je voelt je bent er bijna, je kijkt over
    de rand
    en dan tuimel je weer
    je pakt de draad weer op
    probeert opnieuw de top
    die nooit te bedwingen
    lijkt

    (geïnspireerd) annet ©

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch maar niet al te lang dralen of stil houden.
    Om het met de woorden van Carla Pols te zeggen.
    "Een groot verdriet gaat nooit voorbij, zelf moet je verder gaan..."

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij groot verlies geneest de wonde na een tijd , maar het litteken dat blijft ;;;;;; en er is bij wijlen maar een lied een gedicht ;;; enkele opgevangen woorden nodig om de eerste pijn opnieuw te voelen ( ondervind ik overlijden van mijn man 28.10.2015 ik mis hem iedere dag meer en meer ;;;;;; MAAR DE WERELD draait door en ik moet mee , Gelukkig de mooie herinneringen en de foto's zijn gebleven ;;;;;;;

      Verwijderen
  6. zeg ik maar even niks

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er is een tijd van spreken en er is een tijd van zwijgen.Maar laat dan alsjeblieft het spreken weer toe.
    Groet van Athy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedenk u, dichter, uw
    Toon zou zo zeer worden gemist
    Zij maakt het leven dikwijls lichter -
    "k Vrees dat u zicht vegist......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja, soms is het goed om stil te zijn...
    heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi en sterk
    ik geniet wel altijd van jouw spreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jan Coenraats17 augustus 2014 19:48
    Bedenk u, dichter, uw
    Toon zou zo zeer worden gemist
    Zij maakt het leven dikwijls lichter -
    "k Vrees dat u zicht vegist......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En opnieuw raakt het.
    Wij kunnen opgelucht adem halen want je bent niet eeuwig stil gebleven. Pffffttt....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We missen ons Anne op je blog, is dit voor haar...
    Myrthe, Winde en Co

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mis haar ook, haar enthousiasme, haar reacties, haar blijdschap met weer eens een nieuwe bijdrage of een nieuw gedicht ...

      Het blog voelt niet meer hetzelfde aan, ik stop er een tijdje mee, ook het schrijven is stilgevallen ...

      liefs en sterkte gewenst,
      bert

      Verwijderen
  14. Dit raakt. Prachtig gedicht.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een gedicht om in scholen te onderrichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er wordt zoveel gesproken
    Er wordt zoveel gezegd
    Er wordt zoveel gelogen
    Wie is er nog oprecht

    Wie kan ik nog geloven
    Wie spreekt er nog recht uit
    Wie kijkt nog in iemands ogen
    Ik kijk er zo naar uit

    Aan wie kan in me geven
    Mijn lichaam ziel en huid
    Wie wil me in zijn leven
    Ik roep het uit heel luid

    Wie?
    .

    BeantwoordenVerwijderen