woensdag 29 september 2010

16



.
Hier was ik ooit verliefd een keer
hij wist het niet, ik vond het fijn
dat ik gewoon bij hem mocht zijn
ik was een vriend, maar nooit echt meer

ik was vooral voor hem een oor
dat luisterde naar zijn verhalen
hoe stoer hij was, zijn zegepralen
hij had, denk ik, het ook nooit door

de meisjes die hij kon verleiden
en zonder uitleg weer liet staan
hun tranen waar hij zelfs om lachte
hij wist het niet met al die meiden

wat leefde toen in mijn gedachten
is stil aan hem voorbij gegaan.


© bert deben
Deurne, zaterdag 22 september 2007, voor ooit een Eric uit Deurne.


Nominatie Poëzieprijs Holebihuis Leuven, 29 sept. 2010
bijhorend : 1ste prijs Holebihuis sept. 2010
foto: uit de film 'Call me by your name'
.

8 opmerkingen:

  1. Prachtig, Bert !
    Wat jij ook schrijft, het is altijd genieten voor een liefhebber van poëzie. Ik hoop nog heel veel van jou te mogen lezen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tekst - ben blij dat de vorige niet jouw laatste is; Vreemd dat jouw '16' en mijn '11' zo net achter elkaar geplaatst staan op A poem a day...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lees het nu voor het eerst. Prachtig geschreven.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedicht,veel pengenot en vreugde in 2019

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In mijn ogen
    de blik aan een herinnering
    In mijn hart
    de herinnerde blik
    Hij wist niet...
    wist ik veel...

    BeantwoordenVerwijderen