dinsdag 30 januari 2024

Kruimeldief, stadspark - 2de prijs Hilarion Thans Poëziewedstrijd

 

Kruimeldief, stadspark

Overal liggen er elfenvleugeltjes
met een zaadje aan, ik ken hun naam niet
ze helikopteren naar beneden en liggen
daar te wachten op harken van tuiniers

in fel oranje pakken. De duiven
wandelen vertrouwelijk dicht bij
doen alsof ze druk bezig zijn met af
en toe wat pikken in het groen, hopend

op wat koek of chips. Ik stel hen teleur
door niets te eten. Naast mij vraagt
iemand luid aan vermoedelijk een vriend:
‘Hoe stelt uw vrouw het in Amerika,

is ze nog steeds depressief?’ Als een duif
pik ik kruimeltjes van het gesprek mee.


©
bert deben
Antwerpen, stadspark, woensdag 13 mei 2015. 


Dinsdag 30 januari mocht ik in het Cultureel Centrum van Lanaken de 2de prijs in ontvangst nemen voor mijn gedicht 'Kruimeldief, stadspark' tijdens de prijsuitreiking van de 10 editie van de Hilarion Thans Poëziewedstrijd. In totaal waren er 432 inzendingen van gedichten, waarvan 280 in de categorie volwassenen. Winnaar van de wedstrijd werd Geert Lemahieu, de derde prijs ging naar Hugo Verstraeten. Alle winnende en genomineerde gedichten werden opgenomen in een gedichtenbundel. 

met burgemeester Marino Keulen en winnaar Geert Lemahieu
aanwezige winnaars en genomineerden alle categorieën

21 opmerkingen:

  1. Proficiat lieve vriend! Ook een leuke verblijfplaats zie ik. 🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat lieve Bert. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Kregen jullie iets leuks daar? En dan dat hotel….. om nooit meer weg te gaan hè. Groet, Mincka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met het behalen van je prijs!
    Mooi gedaan! Super!
    Liefs,
    Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, Bert! En man wat mooi, de kruimeldief in het stadspark.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Bert met deze prachtige en terechte prijs !
    Altijd leuk om jouw poëzie telkens te kunnen lezen ! Geniet ervan.
    Groetjes 🍀🥰❤️👻

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig Bert. Van harte gefeliciteerd, en zeer zeker welverdiend. 💐🥰👍🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een dikke proficiat met je nieuwe prijs! Een heel leuk gedicht trouwens! Het lijkt me dat je op het juiste moment op de juiste plaats was om die woorden op te pikken-als-de-duiven hihihi… TOP!

    Op naar de volgende prijs 😁
    Liefs,
    Lieva

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk geschreven. Proficiat Bert, geniet van uw prijs en laat ons nog lang genieten van uw gedichten en poëzie 💐👍♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer zo mooi. Verdiende wel de eerste prijs !!
    Zo gelukzalig uw gedichten te kunnen lezen !
    Je blijft mijn grote favoriet. 🌷🌷🌷🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat Bert🙋‍♀️💕

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat is inderdaad weer reden tot trotse blijdschap!
    gefeliciteerd.
    💐

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met je prijs voor dit leuke gedicht.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat geweldig, Bert!
    Proficiat 🧡
    Heel mooi gedicht ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig gedicht; Kruimeldief, stadspark.
    Terecht gewonnen.
    Lieve groet en geniet van je welverdiende prijs!

    Ella

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met de 2de prijs voor je mooie gedicht. 🍾🥂

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd met jouw prijs. Ja bij bent onze prijzen/ veel geprezen dichter.
    Je komt op agendapunt 1!

    Liefs van Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  18. proficiat
    prijzenkast gaat te klein worden

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hartelijk gefeliciteerd Bert ! 💓

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooi gedicht maar vergis ik mij of is het in een iets andere stijl geschreven dan je sonnetten? Ik ben geen dichter hoor en informeer maar even.
    Je staat stralend op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn gedicht is inderdaad anders, de opbouw is een sonnetvorm, maar er is geen rijm en het is bijna een prozaïsche beschrijving van wat ik zie en hoor, destijds geschreven zittend op het gras in het stadspark - het is iets dat ik wel eens meer doe ...

      Verwijderen