vrijdag 24 oktober 2008

Geen Engel ben ik ...



Hiermee won ik de 2de prijs voor de Poëziewedstrijd van de gemeente Hulshout, 24 oktober 2008 – opdracht was: ‘een gedicht in een creatieve vorm’.  Ik bewerkte hiervoor een foto die ik nam van één van de vele prachtige standbeelden die je kan bewonderen op de begraafplaats Schoonselhof te Hoboken.

Het gedicht zelf schreef ik in maart 1997, op vraag van Ludo Vorsselmans bij zijn schilderij 'Vlinderman', voor diens toenmalige kunsttentoonstelling - jaren later vond ik het terug tussen oud werk.

De fotobewerking gaf aanleiding om meer gedichten in foto’s te verwerken, die later, tijdens de expositie ‘Poetry in the Picture’ werden tentoongesteld van 10 oktober tot 10 december 2009 in Café Den Draak (het Roze Huis) te Antwerpen, Borgerhout.

Het gedicht met foto werd achteraf gepubliceerd in de nieuwsbrief van Grafzerkje, een vzw die o.a. initiatieven ondersteunt om waardevolle grafmonumenten van de ondergang te redden door het restaureren en/of het overnemen van verlopen concessies.  Een uitgebreide reeks foto's genomen in het Schoonselhof kan men vinden op: Schoonselhof Antwerpen

11 opmerkingen: