zondag 24 december 2000

We dansen


.
We dansen, zwetend, jouw lijf tegen ’t mijne 
we schijnen mooi te zijn om zien zo samen 
ik wil het al te graag beamen, dat ik het 
prachtig vind, je windt mij op en ik ook jou 

ik proef jouw mond, betast jouw lijf en jij 
het mijne, we schijnen knap te zijn, zo 
samen, het is een sierlijk zwoel bewegen 
een toegenegen teder zijn, bejegenen van 

mooi gespierd, jouw lijf tegen het mijne 
ik schijn, zo zeg je, lief en onvermoeibaar 
maar ruik naar meer dan één nacht samen 
je wendt je heel behendig af van het gevaar. 


© bert deben 
Antwerpen, 24 december 2ooo – 7:03 u, na een fuif, voor Jan. 


5 opmerkingen:

  1. Prachtig hoe je jouw woorden laat dansen tot poëzie-akkoorden en letters gaan dansen bij het lezen van deze gedichtenmuziek...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was niet tijdens de opening van het nachtleven :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. onderaan staat de datum dat ik het schreef, ondertussen 21 jaar geleden, toen ik nog indruk kon maken tijdens het dansen ;-)

      Verwijderen
  3. Een hartstochtelijk wezenlijk liefdegevoel.

    BeantwoordenVerwijderen