donderdag 10 oktober 1996

De bundel waaruit je mij gedichten las

.

De bundel waaruit je mij gedichten las  (*) 
verdween al gauw weer in de kast 
en het alledaagse maakte het samenzijn 
tot een lang en saai verhaal 

ik telde nog de korrels zand 
in een woestijn 
berekende de verbittering en de steden 
waar we nimmer zouden samen zijn 
 
en merkte dat ik eenzaam was  
 
in de plaats van het gemis in mij 
las jij alleen nog maar de krant. 


© bert deben 
Antwerpen,in bad, dond. 10 oktober 1996, voor H. 
(*) ‘Hanestaart’ van Tom Lanoye. 


3 opmerkingen:

  1. Jullie zijn alvast in de woestijn....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toen (27 jaar geleden) de ene (ik) volop verzinkend in het woestijnzand, de andere met de kop in het zand (waardoor hij niet merkte dat ik stilaan verdween).
      Ondertussen woon ik op stevige kleigrond ;-)

      Verwijderen
  2. herkenbaar, spijtig genoeg

    BeantwoordenVerwijderen