vrijdag 9 juni 2017

wolken, hemel en de zee


.
Wolken, hemel en zee 

Ik zit wat voor me uit de staren
naar wolken, hemel en de zee
soms neemt een mens geen zorgen mee
of weet hij het zo te ervaren

dat alles even mooier lijkt
een ander venster op het leven
al is het dan misschien maar even
terwijl hij stil naar buiten kijkt

en tussendoor ook zit te dromen
een boot schuift langzaam over baren
ik kabbel in gedachten mee
en laat de woorden rustig komen

ik zit wat voor me uit te staren
naar wolken, hemel en de zee.



© bert deben
ms Rotterdam, kamer 1863 met zicht op zee, donderdag 1 juni 2017,
23u30 en nog steeds licht buiten (middernachtzon Noorwegen)
geschreven op muziek van Bjørn Eidsvåg:
 
.
 werd gepubliceerd in digitaal tijdschrift Po-e-zine nr 15 

8 opmerkingen:

  1. Hieronymus Somers3 juni 2017 om 15:24

    Geniet van de cruise Bert!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kabbelende woorden ~ ~ ~

    Groetje terug

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk rustgevend, mooi!

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig ... voel me net even terug in Noorwegen, ook kijkend naar de zee, de rust, de wolken ... PRACHTLAND ! en prachtig gedicht, proficiat ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ook naar binnen te kijken. Dat gaat vanzelf in die omgeving. Mooi hé, onze wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi weer ik staar mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kabbelen

    Met wat jij hier dicht op simpel rijm...
    vult filosofe Joke Hermsen
    eenl boek: 'Stil de tijd'
    Een pleidooi om weer te leren staren naar wolken en hemel,
    dromen en gedachten laten kabbelen en dobberen.
    Beelden tekenen in wolken...

    Misschien een zeer goed reisadvies
    voor 'durvers'. ..

    BeantwoordenVerwijderen