dinsdag 27 juni 2017

De wolken boven mij

.
 
.
De wolken boven mij  

Ik leg me neer om wat te blijven
alleen op een vergeten strand
met iets te lezen bij de hand
en iets ook om misschien te schrijven  

we zien wel, het valt af te wachten
en voor mezelf is het al goed
als ik verdwijn in mijn gedachten  

of in de wolken boven mij
een dodo zie ik, dan een hond
een schaap wordt in de bibs gebeten
dat schuift hier allemaal voorbij  

alsof er nooit een zorg bestond
en al wat mis ging werd vergeten. 
 

© bert deben
Zaamslag, maandag 26 juni 2017, liggend bij de Schelde.

 
een dodo zie ik 
dan een hond  
 een schaap wordt in de bibs gebeten
dat schuift hier allemaal voorbij
 
 
 

15 opmerkingen:

  1. Heel mooi verbeeldend verbeeld en verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedicht, heerlijk om je fantasie te verbeelden met de wolken. In jouw hond zie ik een poedel.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zorgeloze fantasie, wat heeft ene mens meer nodig brure ?? Velen denken dat geluk alleen met geld te koop is, daar heb ik medelijden mee. Er is echter zo veel meer dat meer voldoening geeft en gratis is, je moet het alleen willen zien en waarderen, dan pas geniet je ten volle van het echte leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo ontspannend ! weer eventjes mee genoten : Merci,Bert !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar dat gebeurt ook, Bert. Hoe langer je naar het wolkenspel kunt kijken hoe meer bevrijdend van zorgen je wordt. "Hoog Sammie, kijk omhoog Sammie....."Ramses Shaffy.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De wolken

    Ik droeg nog kleine kleren, en ik lag
    Languit met moeder in de warme hei,
    De wolken schoven boven ons voorbij
    En moeder vroeg wat 'k in de wolken zag.

    En ik riep: Scandinavië, en: eenden,
    Daar gaat een dame, schapen met een herder -
    De wond'ren werden woord en dreven verder,
    Maar 'k zag dat moeder met een glimlach weende.

    Toen kwam de tijd dat 'k niet naar boven keek,
    Ofschoon de hemel vol van wolken hing,
    Ik greep niet naar de vlucht van 't vreemde ding
    Dat met zijn schaduw langs mijn leven streek.

    - Nu ligt mijn jongen naast mij in de heide
    En wijst me wat hij in de wolken ziet,
    Nu schrei ik zelf, en zie in het verschiet
    De verre wolken waarom moeder schreide -

    Martinus Nijhoff

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een sleutel tot verbeelding?

    Even vrij van moeten zijn
    Liggen en turen.
    In de wolken zijn

    Met pen en papier
    werken met wolken.
    Fotoapparaat
    achter de hand ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi !
    🍀😘❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat fantaseren wat je allemaal in de wolken ziet .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig het fantaseren in de auto en zien naar de wolken .., wat was het een zalige beleving!
    De kinderen …. Hun aandacht en wat ze zagen.
    Prachtige tijden Bert.
    Doe dat soms nog hier boven de vijver. !
    Vind het zo mooi.
    Warme groeten Bert. Ik ga wat fantaseren ❤️😍

    BeantwoordenVerwijderen