zondag 12 oktober 2008

Ik zou graag zachtjes willen wenen



Ik zou graag zachtjes willen wenen
om oud gemis versteend in mij
vervlogen liefdes, lang voorbij
maar nooit echt helemaal verdwenen

vaak kom ik hen in mij weer tegen
op dagen dat de zon weer schijnt
een schraal gevoel dat nooit verdwijnt
al is mij schoonheid toegenegen

de wonden helen met de tijd
maar broos als liefde zich laat lenen
draagt zij ook altijd angst in zich
voor ooit verloren tederheid

ik zou graag zachtjes willen wenen
terwijl ik in jouw armen lig.


© bert deben

Antwerpen, zondag 12 oktober 2008, voor Ruud. 

 


Origineel geschreven te Antwerpen 12 oktober 2008 (als 2de gedicht voor Ruud) en herwerkt te Vogelwaarde, juli 2023 als reflectie bij het gedicht ‘CCXIV - De oude liefde zit de nieuwe in de weg’ van de in 1554 overleden Italiaanse dichteres Gaspara Stampa.

Gepubliceerd in de bundel ‘Vertalersweelde, Gaspara Stampa in de handen van Mereie de Jong’ uitgegeven door Stichting Spleen, Amsterdam 2023.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten