zondag 13 oktober 2002

Connecting People - privé gesprekjes in de trein ...


Connecting People
.
De trein naar huis, in vele talen
wordt hier gepraat in elke toon
maar in een broekzaktelefoon
ik hoor wat flarden de verhalen
 
een kranig mens eist van haar zoon
dat hij haar af zou komen halen
het meisje naast me zit te stralen
in stukjes klinkt de liefde schoon
 
een jongeman hoor ik charmeren
hij vraagt alsnog een laatste kans
en speelt dat - denk ik - ook wel klaar
 
het klinkt gezellig zo, althans
eenieder zit te converseren
maar niemand praat hier met elkaar.
 
 
© bert deben
trein Amsterdam – Antwerpen, zondag 13 oktober 2002
 
.


14 opmerkingen:

  1. je weet een van mijn grootste ergernissen zacht te plaatsen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net zoals ik het ervaar...

    Leven in aandacht is er niet bij, zo lijkt het....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meeluisteren, is nochtans altijd wel plezant en levert vaak inspiratie op. Zo blijkt ook hieruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een bron van inspiratie dat gebel ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms prettig natuurlijk, om flarden van privé gesprekken mee te mogen beluisteren en daar dan hele verhalen rond te fantaseren ... Anderzijds saai en ergerlijk als het slechts gaat over wat en wanneer ze gaan eten, welke boodschappen ze nog moeten doen of over het werk ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk gedichtje :-) en heel herkenbaar.
    Ik heb zelf geen gsm-metje, en leef ook altijd zo mee met die "private" en minder private gesprekjes... - altijd een beetje "vakantie" op de trein, want zo leer je heel wat wereldjes kennen... - Leuk toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. begin er aan te wennen - sommigen zijn ook zonder telefoon hinderlijk - gisteren zaten ze te klagen over een niet te plaatsen lucht - thuis kwamen de schimmelende sinaasappelschillen ut mijn tas die ik niet in e natuur had willen gooien - hinderlijke ik, zonder te bellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een eco-irritantje dus ... :-)
      misschien wel stof voor een volgend gedicht ;-)

      Verwijderen
  8. wanneer het erg onplezierig wordt ga ik wel eens heel opvallend notities maken en die brengen mij soms ook nog eens een kort verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een prachtige tip voor wie de rollen van het zich ongemakkelijk voelen even wil omkeren ... :-)

      Verwijderen
  9. ik krijg er vaak hoofdpijn van...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik durf dat wel al eens, telefoneren tijdens de lange treinreis, maar bij wenkbrauwgefrons, gekuch, gezucht of gegrinnik sluit ik mijn gesprek al snel af...hmmm, ik zal in 't vervolg wat inbinden.. ;-)
    wel graag gelezen

    BeantwoordenVerwijderen