donderdag 14 februari 2013

Ik maak een blikje liefde open ...

.
 

Valentijn
 
Ik maak een blikje liefde open
verwarm het op een pitje vuur
een geur ontsnapt van avontuur
aroma’s doen het beste hopen
 
mijn hunker groeit, maar ik ontspan
en teder met mijn vingertop
vang ik een lekje voorvocht op
het borrelt bijna uit de pan
 
extase wordt nog bijgekruid
voorzichtig proeft mijn tong haar jus
genot dat zich in kreuntjes uit
 
ik wil haar hier, ik wil haar nu
de tafel op, ik lepel haar
ik slurp en slik - de soep is klaar!
 
 
© bert deben
Medebach, DE, 14 februari 2002.


  
 

14 opmerkingen:

  1. heerlijk Valentijnvers (e) soep ! Leuk filmpje .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soep met liefdesoogjes..leuk Bert...

    hartje van Annet uit IJsland *)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ontdekte jouw blog een paar dagen geleden. Ik snuister rond en geniet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heel welkom, en altijd prettig om te horen dat iemand geniet van mijn poëzie!

      Verwijderen
  4. hihi, leuk deze light-verse ingeblikte liefde! En hoe komt het toch dat ik nu pas je blog ontdek? Goed bezig, jij!

    BeantwoordenVerwijderen