De raamzeemster
Al 2 uur lang zie ik een damede ramen zemen in de volle zoneerst aan de buitenkant, waarnaze alles keurt, dan langs binnen
ikzelf beschrijf het vanaf mijn balkonwaarna ik ze weer naar buiten ziegaan en herbeginnen, elk veegjeelk vlekje, elke vingerafdruk
het moet verdwijnen, met een doekmet een spuitbus, met papiervolop zomer, de zon blijft schijnen
al meer dan dertig graden dag vijf
heeft het enig belang dat ik schrijfvraag ik me af, met zelf vuile ramen?
© bert debenAntwerpen, 10 Hoog, balkongedicht nr 2 jg 11,donderdag 25 juni 2026.
Het hoort bij een leven waar alls binnen glanst, vrij is van stof, keurig in het gelid staat, meubels up-to-date en vaak de voordeur op een dubbel slot.
BeantwoordenVerwijderenHet is maar wat de prioriteit heeft.
Mijn antwoord op jouw vraag: ja.
Een gedicht voor Hyacinth.
BeantwoordenVerwijderenAls ze ook je hersenen af-spoelt
krijgt dichten best wel zin
bij meer dan 30 graden...
Ik zou zelf nog even wachten met ramen zemen totdat het koeler is ...
BeantwoordenVerwijderen