maandag 8 april 2024

Voorlopig ben ik uitgepraat


.
Voorlopig ben ik uitgepraat 
de vogels nemen over 
de tuin die nu in bloesem staat 
de wind doorheen het lover 

nog slechts van ver hoor ik de straat 
een radio, een spelend kind 
een hond die aan het blaffen gaat 
een motor in te snelle sprint 

de tuin doet mij vertragen 
opent een ander bewustzijn 
dat zacht in stilte overgaat 
en oude zorgen doet vervagen 

ik sluit de ogen en verdwijn 
voorlopig ben ik uitgepraat.  
 

© bert deben
La Roche, dinsdag 1 mei 2007, voor Lisa. 


13 opmerkingen:

  1. Sprakeloos, wat een mooi gedicht. Je hebt verborgen pareltjes.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi , ja de natuur neemt je bewustzijn mee .!! 🌞🌴🌿

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super Bert !
    Mooie foto !
    Groetjes 🥰🍀❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat de lente en zomer maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch!
    Zie je al helemaal sprakeloos zitten tussen kwetterende vogels in je tuin

    Assyke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Of het nu 2007 of 2024 is, het blijft supermooi Bert 👍♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wijselijk vooruitziend
    begin en eindig je met 'voorlopig'.
    want je was al weer vlug aan de praatslag.
    Mooie expressie van een deugddoende natuur-impressie trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bert weer een prachtig gedicht, Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig gedicht, Bert, recht uit het hart geschreven!
    Laurine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een lenterige pauze-knop … voor even ingedrukt in deze drukke wereld. 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, wat hebben wij nog te zeggen wanneer de natuur praat?
    Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze heb ik in een min-of-meer ver verleden al eens gelezen. Blijft even mooi..,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou kunnen, heeft destijds ook nog op het Volkskrantblog gestaan in een prillere versie.

      Verwijderen