vrijdag 14 maart 2014

Ik besta hier niet

.

Ik knik beleefd, ben ondergeschikt 
verzet hier cijfers en vertoon 
alsmaar hetzelfde patroon 
vanaf dat ik ben ingetikt  
 
het werk is saai en monotoon 
maar ik let op, het werk is strikt 
men wil geen fouten, geen conflict 
de klant wil alles mooi synchroon 

een wereld van gevoel ontdaan 
ik ben werknemer, ook niet meer 
en cijfer hier mezelf opzij 
daarna mag ik in file staan  
 
zo telt mijn dag zich traag voorbij 
ik besta hier niet, maar ik presteer. 


© bert deben 
‎Antwerpen, haven 650, vrijdag ‎14 ‎maart ‎2014.  



5 opmerkingen:

  1. Een aanklacht zoals Modern Times van Chaplin...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juweeltje 💗
    Die titel alleen al! 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig gevoelvol gedicht Bert. Zo fijn dat jij werkelijk bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In je gedichten besta je gelukkig echt, Bert. Een waardige compensatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WoW ! Prachtig Bert !
    Uniek in jouw schitterende poëzie !
    🍀😘❤️

    BeantwoordenVerwijderen