dinsdag 6 september 2016

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet



ik zie, ik zie wat jij niet ziet 
ik zie het vlees, jij ziet het vet 
ik zie een kapsel, jij een pet 
ik zie een pot, jij een vergiet 

jij ziet de troep in het toilet 
ik weet dat ik iets achter liet 
maar wat precies dat zie ik niet 
omdat ik niet mijn bril op zet 

ik zie iets vaag, jij expliciet 
jij ziet de ernst en ik de pret 
ik zie het zonder en jij met 
jij ziet de kern van wat geschiedt 

jij zag die auto in de straat 
ik zag hem ook, maar net te laat.  


© bert deben 
ICE 549  trein tussen Hannover en Berlijn
dinsdag, 6 september 2016. 

de originele eindstrofe ging net iets anders: 

jij ziet precies waar het om gaat 
ik zie het ook, maar steeds te laat. 


5 opmerkingen:

  1. B. D., dichter van uitersten.
    Je begint levendig, spottend
    geeft de genietende lezer/es
    uiteindelijk
    een dodelijke veeg uit de pan.
    En zo banaal kan een einde zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De originele eindstrofe is makkelijker te overleven dan wat je er nu van hebt gemaakt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een balans in evenwicht, bijna tot het eind.

    BeantwoordenVerwijderen