zondag 16 juli 2023

Sprinter

.
 

Sprinter ICE 1157 (198 km/uur)

We zijn op weg, dat zijn we graag
de trein rijdt heel erg snel per uur
zo snel dat buiten alles vaag
verleden wordt en kort van duur

het leven is slechts garnituur
dat overblijft van het gejaag
we zijn op weg, dat zijn we graag
de trein rijdt heel erg snel per uur

de snelheid went ook op de duur
verschillen tussen rap en traag
verkleinen inzicht en structuur
het is geen stelling, maar een vraag
de trein rijdt heel erg snel per uur.


©
bert deben
Sprinter ICE1157, Köln–Berlin, wagon 27, zondag 16 juli 2023. 
 

10 opmerkingen:

  1. Het nomadisch bestaan

    Altijd onderweg
    Iets tegemoet
    Iets achterna
    Ergens van weg

    Altijd onderweg
    in de trein van Magritte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Bert, heel knap geschreven. Stemt tot nadenken, want het leven lijkt soms in sneltreinvaart door te gaan ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi neergepend Bert
    Het leven kun je ermee vergelijken .. hoe ouder men wordt hoe sneller het gaat !
    Dankjewel ! Weer zo mooi. 👏👏

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zolang de trein rijdt, is het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, het leven is een reis waarin het allemaal altijd sneller gaat, en het went spijtig genoeg dat we de tijd niet meer hebben (of nemen) om stil te staan bij de dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe gedichten, vanuit mijn luie zetel geniet ik mee van jouw reizen en 't is precies of ik er midden in zit.
    Een dikke knuffel,
    Rikke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap neergepend. Altijd maar sneller...... ben er me meer dan bewust van en toch doe ik maar voort........ zou de rem het niet meer doen?????

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ritme van het trein geluid klinkt door hier Bert! Liefs Mincka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen de wereld aan mijn voeten lag
    heb ik hem genegeerd
    door druk van andermans mening
    geen zelfvertrouwen
    maar lafheid en een onvolgroeide geest
    Nu ben ik tijd gebonden
    en is the sky the limit

    ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het gedicht heeft een hoog drs.P gehalte. Je zou het zo kunnen zingen.

    BeantwoordenVerwijderen