woensdag 25 januari 1989


Het verouderingsproces van de huidcellen 
klopt voorzichtig aan 
en opent de zomer van het leven  

toekomstige wildgroei plant eerste wortels 
op vroeger kale plekken 
zoals daar zijn, borstkast en buik 

nog jonge spieren doen een gooi 
naar positieve pijn 
de tweede jeugd ontwikkeld zich 
wijzer dan de vorige 

tijdens de hoogdagen van mijn zomer 
wil ik de lente blijvend voelen 

en iemand,  
die de lente blijvend voelt in mij. 


© bert deben 

Edegem, 25 januari 1989 



6 opmerkingen:

  1. gisteren teruggevonden: eentje van 35 jaar geleden, toen ik nog een jonkie was, geschreven na de ontdekking van een eerste rimpeltje 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar is dat verouderingsproces toch niet wild tekeer gegaan bij jou 😉👍. Misschien nu een gedicht met als inhoud : ik stuurde het verouderingsproces op reis en blijf er nog steeds goed uitzien !! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het bij mezelf nooit zo gemerkt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi.
    Heb jij een verouderingsproces zo vroeg gehad ?
    Bert je blijft eeuwig jong. …
    Juist uw foto gezien ..
    Wil ook op Fb met u !!
    Doe zo maar verder !
    🎶🎶🎶🥰.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Humm....ander onderwerp graag 🤔🤨😉

    BeantwoordenVerwijderen