dinsdag 28 november 2023

Mathematical limerick

 


author unknown but much appreciated 


7 opmerkingen:

  1. Sorry, wiskunde was een ramp bij mij :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had ik zo wiskundeles gekregen
    dan had ik er toen al iets van begrepen..
    Nu pas dus. Bedankt Bert.
    Zo klaar als een klontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk gevonden en het rijm klopt ♥👍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een limerick voor een slimmerik!!
    De berekening klopt gelijk een bus, de vergelijking is 81 en niks meer!!😂🤣

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vertrouwde blindelings op de juistheid van de formule, maar blij dat je het even wilde checken 🙂

      Verwijderen
  5. Het wonder van de uitkomst. Ik heb dat bij berekeningen, bij wiskunde (waarin ik zelf dus een 0 ben): aan het eind van een ellenlange opgave kom je op een heel kort antwoord uit. Het sterke van deze limerick dat ze dezelfde weg bewandelt, om dan heel eenvoudig en beknopt te eindigen (benadrukt door het "not a bit more"). Dank voor het delen (om in de geest van de opgave te blijven), Bert.

    BeantwoordenVerwijderen