dinsdag 21 december 2010

Volop kerstsfeer


.

Ik sier een boom met rode ballen
en witte engelengezichtjes
daartussen flikker ik wat lichtjes
er onderaan twee plastic stallen

Maria weet niet waar bevallen
en stuurt mij sms berichtjes
ik zelf schrijf kaarten met gedichtjes
en laat intussen kurken knallen

want schuimwijn matigt het bestaan
het conserveert, het tempert mij
in ergernis en polsen over snijden

beneveld kan ik deze dagen aan
en gaan ze ook het snelst voorbij
mijn god, wat zijn dit vreselijke tijden!


© bert deben
Antwerpen, maandag 13 december 2010. 


8 opmerkingen:

  1. Moeilijke tijden voor je, is wel 13 jaar geleden geschreven. Vind plastic stalletjes toch echt niet bij je passen. Hopelijk dit jaar een betere tijd.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach, de stalletjes zijn een dichterlijke fantasie, maar dat niet van de Kerstsfeer houden is altijd wel blijven hangen van veel vroeger - ik hou wel van de lichtjes 😉

      Verwijderen
  2. We kunnen elkaar een hand geven inzake het een hekel hebben aan kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend ! Kerst mooiste tijd van het jaar wat verlichting betreft in de steden ! Het overige moeten we zelf doen !
    Bedankt voor dit prachtige gedicht.
    🍀❤️🥰👻

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar hunkeren naar de dagen dat het weer achter ons ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ja, we maken er 'het beste' van...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kerstfeest is maar artificiëel
    rode ballen, engelengezichten
    en ook de meeste kerstgedichten.

    Beneveld zou ik deze dagen nooit ondergaan.
    De dennenboom heeft naalden.
    Wat hiermee gedaan?

    Creatief blijven en ...
    Leuke uitdaging toch.🌲🌵👍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ieder jaar blij dat het voorbij is ! Graag de gewone dagen.

    BeantwoordenVerwijderen