zondag 14 juni 2015

Hoog Noorse tanka’s

.

I.  

Middernachtzon
aan de Noordkaap ~ de zon
gaat net niet onder
en blijft de hele tijd schijnen
achter een heel dik wolkendek. 
 

II.  

De opwarming van
de aarde ontdooit ook hier
de permafrost ~
ik versnel het proces wat
met een warme urinestraal. 
 

III.  

Ik kras met een steen
‘I love you’ in een rots
en verzeker zo
de werkgelegenheid van
toekomstige archeologen. 
 

© bert deben
Noorwegen, Alta, 14 juni 2015.


Alta is een stadje in het hoge Noorden van Noorwegen met een archeologische site waar men eeuwenoude rotstekeningen bewaart.
 

10 opmerkingen:

  1. alweer een heerlijk meegenieten!
    zeer blij dat je dit alles deelt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mooi. Men bewaart daar 'teen en tander' !
    Zal eraan denken als we daar volgende maand passeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig om zien, leuk om lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo reizen we weer een stukje mee
    genieten met een glimlach

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent wel de rebel aan het uithangen daar in het hoge noorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het jaar dat ik gerepareerd werd en niet met vakantie mocht. Maar mijn wraak is zoet, deze zomer vaar ik naar IJsland.
    Een oud lied: Allen die naar IJsland varen moeten mannen met baarden zijn.
    Haha, wat een geluk dat ik een meisje ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een mooi vooruitzicht! IJsland is prachtig, en dan nog met de boot ... een schitterende reis gewenst!

      Verwijderen