zaterdag 29 juli 1995

Sirius (Σείριος)

.

 Sirius (Σείριος)

Ik stelde gemis gelijk aan liefde 
en vulde mijn nachten met niets 
dan ongenoegen en gedichten 
gedachten, verwachten 
dat jij mijn brandende ster zou zijn 
en alles draaide om jou 

ik werd cineast 
regisseur, de bijrol, de schrijver van het script 
het ganse filmpubliek, de diva 
en ziek van al mijn fantasie 
en jouw afwezigheid 
mijn gloeiende Sirius, mijn Eros, mijn held 
mijn nietsvermoedende Valentijn 

ik haatte jou 
om jouw onwetendheid 
discreet, subtiel, zo teder zelfs 
dat het leegte werd 
eenzelvigheid 

dit kon niet anders 
dan mijn hondse weg naar geluk zijn. 


© bert deben 
Antwerpen, juli1995 

Dog Days bright and clear
indicate a happy year.
But when accompanied by rain,
for better times our hopes are vain. 
.

1 opmerking: