dinsdag 14 februari 2017

Door jaren heen wordt leven mild

.
 
 
Door jaren heen wordt leven mild
het hoeft niet meer perse vandaag
we stellen ook niet meer in vraag
of we wat nieuw hadden gewild 
  
we zijn wat ouder en verstild
buiten de tijd gaat alles traag
het hoeft niet meer perse vandaag
door jaren heen wordt leven mild
 
al lijkt het soms een beetje vaag
we zijn wat ouder en verstild
maar voelen dat het hart nog trilt
we zien mekaar nog altijd graag 
 
door jaren heen wordt leven mild. 
 
 
© bert deben
Hengstdijk, maandag 13 februari 2017, voor Ruud.
 
 
 

8 opmerkingen:

  1. Ja en nee; al ben ik het helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mild is het leven nog altijd niet. Wel word ik zelf nonchalanter ten opzichte van veel zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je laat alles meer achter je het is een tijd van ballast afgooien, nog zo weinig mogelijk dragen en meer verdragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het late leven maakt me juist minder mild, en meer gejaagd naar de horizon die echter alleen maar verder lijkt terug te wijken, en hoofd en benen doen niet meer ongeremd mee; de geest probeert ze aan te sporen (af-en-toe zegt mijn verstand: ho ho, rustig even). Zo struikel ik juist over dat milder, maar ik weet dat dit niet gangbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat 'milder' na jaren van jacht en hollen vooral meer leefbaar en rustgevend, blij dat ik het gehad heb ...

      Verwijderen