zondag 27 april 2014

Als ik jouw adem voel in mij



Als ik wakker lig en zo jouw
rustend lichaam voel bewegen
leg ik me broos en zacht er tegen
en luister ik naar wat ik voel  

een op en neer gaan van geluk
een plaats waar ik in jou verdwaal
en weet dat ik pas ben voldaan
wanneer ik met jou ademhaal  

soms is beseffen ook vergeten
wat telt is niet wat nooit geweest is
of na een tijd alweer voorbij
wat telt is de verwondering  

dat alles plots eenvoudig lijkt
als ik jouw adem voel in mij. 
 .

© bert deben
Berlijn, maandag 13 september 2011, voor Ruud.  
 
werd gepubliceerd in ‘verzamelde gedichten 20ste poëzieprijs’
van C.C. Boontje 2014.
 

13 opmerkingen:

  1. een juweeltje ...
    zo mooi en ontroerend zoals jij de liefde beschrijven kan
    dank daarvoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal eens met Anne....
    onbeschrijflijk zoals jij woorden geeft aan dit geheim...

    dank Bert

    x.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'dat alles eenvoudig lijkt', dat is fraai.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, Bert, wat kan het leven simpel zijn :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had een interpretatie geschreven, die ik nergens zi staan. Weg-ge-haald?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb alvast niets verwijderd en het is ook niet in spam terecht gekomen, wat al eens durft te gebeuren bij anonieme reacties, dus blijkbaar is het er gewoon niet doorgekomen ...

      Verwijderen