maandag 12 februari 1996

Buikgriep

.
toiletrolkunst: Junior Fritz Jacquet
 

Buikgriep

Ik voel mij als een lappen pop
met lood en ijzer in de benen
kan zonder moeite aan mijn tenen
maar raak gewoon niet meer rechtop

er zitten watten in mijn kop
met tussenin wat losse stenen
ik zou een beetje willen wenen
maar iets slorpt al mijn tranen op

ik kruip uit bed en in de zetel
van uit de zetel weer naar bed
en tussendoor op het toilet

daar zit ik knus als op een netel
en fluit ik als een oude ketel
die kookt maar niet wordt afgezet.


© bert deben
Antwerpen, 12 feb. 1996. 
Geschreven onder invloed van een Giardia Lamblia infectie




11 opmerkingen:

  1. In alles zit een onderwerp. Lekker, nou ja lekker, je trieste lot op de hak nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Houd je iedereen een beetje uit je buurt? Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha:)))

    Schitterend!

    Het beste ermee Bert ***

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe buikgrieperig kan je zijn om tot griepgave poezie te geraken? Heb woordenkoorts en Bert maalt er niet om...Mooi bevonden Bert!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wonderbaarlijk wat er allemaal uit jou komt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt mij, alweer, aan het lachen gekregen. Arme jij! Van harte beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een brede glimlach...
    snel beterschap toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer de pineut? Wat zielig. Zoute bouillon of kippensoep. Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen