vrijdag 17 juli 1998

Domme Draris

.


Domme Draris 
 
Ik weet niet of het een gevaar is
maar in de zoo van Londen daar is
een kameel die soms wat raar is
men noemt hem stiekem Domme Draris
 
hij was vroeger secretaris
en een politiecommissaris
met een reuzengroot salaris
maar hij studeert nu voor notaris
 
al weet men wel dat dit niet waar is
men weet dat Domme Draris
dan niet echt een leugenaar is
maar gewoon wat half gaar is
 
als hij ’s avonds in peignoir is
beweert hij dat hij ooievaar is
maar de dagen dat hij ’t minste raar is
zegt hij: ik ben een dromedaris
 
terwijl ’t voor ieder zonneklaar is:
twee bulten heeft hij, dus officieel
is Domme Draris een kameel!
  
 
© bert deben
Port des Torrent, Ibiza, aan het zwembad, 17 juli 1998, voor Dana.


16 opmerkingen:

  1. Met stip ;) !

    De bevrijdende lach :*)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo eindig ik mijn pauze met een brede glimlach
    fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gewoon heerlijk
    hier weerklonk een schaterlach!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Viel bijna van mijn comfortabele zetel, Bert!


    Assyke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annie Schouten12 juli 2023 om 23:30

    Een glimlach ...? Voor mij: een schaterlach. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zalig ..flinke glimlach .😜😉❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi ! Hi ! Zalig om te lezen !
    Schitterend Bert 🍀😘❤️

    BeantwoordenVerwijderen