maandag 18 juni 2012

Ochtendritueel

 
Beiden in een stoel gezeten, recht tegenover
elkaar, mijn voeten in jouw schoot gelegd
je kneedt ze, zacht, zachter dan ik ooit
vermoedde dat de liefde zijn kon en ik lees

een tijdschrift, soms gedichten, soms ook
jou, net gegeten, nog niet zo lang uit bed
je trekt heel zuinig aan een dunne sigaret
de radio klinkt alsof het alle dagen zondag is

niets in mij voelt ook maar iets van een gemis
wat ooit geweest is, is voorbij - er bestaan

op dit moment alleen maar wij.
 

 
© bert deben
Vogelwaarde, maandag 18 juni 2012, voor Ruud.



27 opmerkingen:

  1. mooi
    de liefde
    gevangen
    in een moment

    gr hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. er zijn van die dagen dat allen ruud willen heten;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annemie, je weet wel wie18 juni 2012 om 16:13

    Prachtig, Bert ! Niemand kan een moment zo mooi met woorden aankleden als jij.
    Lucky dog, die Ruud !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. soms is het ook wel een middagritueel hoor. mooi en liefdevol beschreven ik ben ontroerd.
    @Annemie , ja ik ben een lucky dog

    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe verwoord je die gevoelens in het Thais...
    Grapje Bert...

    Dit is 'verschrikkelijk' mooi

    Ronny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dank aan iedereen voor de mooie reacties (hier en elders), blij dat de sfeer van het gedicht zo mooi mocht overslaan naar de lezer(s) ...
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De zoete liefde van het gewone huiselijke:-) Apart toch dat rijmen zo verguisd wordt door de hedendaagse generatie. Het blijft zo fraai, vooral met dit soort onderwerpen;-)

    Complimenten.

    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo ontroerend mooi
    zo vol van liefde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoiets lezen, daar word je gelukkiger van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bijzonder mooie liefde...
    het verzacht mijn hart
    dank daarvoor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een gedicht om alsnog in de liefde te geloven ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige poëzie, kan me nu goed voorstellen dat je dit gemist hebt. Mooi gedicht voor Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En NOGmaals genieten van dit moment... heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen