woensdag 13 augustus 2014

Mijn draakje kreeg zijn vleugeltjes


                                                                               draakje: the legend of Spyro  
.
Mijn draakje kreeg zijn vleugeltjes
schudde vanuit de schouders
fladderde onhandig
kwam nog niet van grond

dan liep het heel de kamer rond
sprong op een stoel en op mijn arm
strekte dan de vleugels wijd en sloot de ogen
zo bleef het staan, minuten lang

het droomde van de wereld
van duiken in de wolken en kolkende rivieren
en dan omhoog net voor een waterval
tot knal door de geluidsmuur heen !

dan voelde draakje hoe ik keek
stak fier het borstkastje naar voor
en trots het hoofd de hoogte in

ik vreesde tal van ongelukken
maar ernst had nu vooral geen zin. 
 

© bert deben
Antwerpen, 14 mei 2004.
 
meer gedichten uit de draakjesreeks: 'draakje'
 
 

9 opmerkingen:

  1. wat hou ik van jouw gretig draakje en zijn dromen!
    heerlijk gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoveel fijne poëzie Bert en nu toch "eindelijk" een draak van een gedicht of een gewrocht,gewricht?Ruud de Drakenbestrijder!Gent.(Je draakje zit toch niet inmiddels op het belfort?).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in 1 van de volgende draakjesgedichten ontmoet draakje een drakenbestrijder, misschien dat je jezelf daarin meer terug kan vinden ... ;-)

      Verwijderen