zondag 9 oktober 2005

Kamers vol gedachten

.
.
Hier lig ik in een luchtkasteel
met alle kamers vol gedachten
een beetje eenzaam af te wachten
en starend naar mijn spiegelbeeld

zo toont het beeld mij gans alleen
en oud en grijs maar toch tevreden
voor spijt van iets geen echte reden
zelfs zonder mensen om me heen

ik heb geleefd, ik heb bemind
ik zag de wereld en het leven
en wie er ooit voor mij wou zijn
ik zag vooral heel fier mijn kind

en al wat ooit bestond aan pijn
werd in een ogenblik vergeven.

 

© bert deben
Château de Petit Rechain
zondag 9 oktober 2005, voor Robert (9 jaar nadien). 


8 opmerkingen:

  1. zo af en toe vind ik een pareltje terug in mijn oude schriftjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, mooi dat dit niet verloren is gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en gelukkig kon je het allemaal nog lezen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ken mijn eigen hiërogliefen ondertussen wel een beetje ;-)

      Verwijderen
  4. Zo fijn dat pareltje.
    Zo schrijf ik mijn boodschappen soms Lol.
    Leuk hoor Bert. 😂❤️🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een mooi stukje emotie en poëzie 🌞💚💐

    BeantwoordenVerwijderen