donderdag 31 mei 2018

Ik heb het stof wat afgedaan ...

.
 
.
Fijn stof  

Ik heb het stof wat afgedaan
dat vliegt hier zo maar binnen
als ik het raam laat open staan
een mens weet niet waar te beginnen  

met tegenzin, niet echt spontaan
ik moest mijn afkeer overwinnen
maar ’t lag zo dik, ik kon stilaan
het stof tot landbouwgrond ontginnen  

met schop en borstel en plumeau
ging ik tekeer, op een kwartier
leek het weer helemaal proper hier  

nog even snel aan mijn bureau
om al de lezers in te lichten
dat ik geen stof meer heb tot dichten!
 

© bert deben
Antwerpen, 10 hoog, donderdag 31 mei 2018.
 


4 opmerkingen:

  1. Fijn Bert alles net al is het niet u liefste werk ‘ maar dat je nu geen stof meer hebt om te dichten ….. dat vind ik maar niks. ! 😆
    Laat het in het vervolg dan maar liggen en vraag een helpende hand. !!!!
    Toch uniek te lezen ‘je moet er maar op komen .

    BeantwoordenVerwijderen